MacBook & iMac: Een knipperend envelopje...

    Een knipperend envelopje…

    Je weet niet beter dan dat je achter je iMac gaat zitten, op de knop drukt en rustig afwacht tot
    het laadbalkje compleet is en je inlogscherm verschijnt, maar vandaag is alles anders. Je zet je
    iMac aan en het laden duurt allemaal erg lang en je raakt lichtelijk geïrriteerd, je iMac lijkt dit te
    ruiken en gooit er een schepje bovenop, in je scherm verschijnt een knipperend envelopje.
    Een bericht? Nee, een foutcode!

    Het envelopje is een fout code die aangeeft dat je iMac het besturingssysteem niet kan vinden
    en dus ook niet kan inladen, een beetje als het zoeken naar de afstandsbediening van je
    televisie, die is ook altijd weg. Je iMac zoekt naar de benodigde bestanden maar kan ze
    simpelweg niet vinden. Vaak is dit gerelateerd aan een defect in de harde schijf maar een
    software matige oorzaak is niet uitgesloten!

    Stel dat het de harde schijf is? Wat nu?

    Harde schijven worden nou eenmaal slechter met de jaren, ze bevatten nog veel ronddraaiende
    onderdelen die slijtage gevoelig zijn. Als de schijven veel draaiuren hebben gemaakt dan zijn de
    lees- en schrijfkoppen een keer op, ze kunnen dan niet meer de benodigde bestanden
    aanleveren die je iMac vraagt om het besturingssysteem te kunnen laden. In dit geval zal er een
    nieuwe harde schijf geplaatst moeten worden met een schone installatie.

    Onze gespecialiseerde monteurs zijn echter heel goed in het terughalen van je oude data,
    mocht de harde schijf dus echt een defect vertonen dan houdt dit niet in dat al je vakantiefoto’s
    en belangrijke documenten verdwenen zijn. Deze kunnen vaak weer teruggeplaatst worden op
    de nieuwe schijf waardoor je eigenlijk niet zal merken dat er ooit iets stuk geweest is. Alhoewel,
    met een nieuwe schijf zal hij wel weer een stukje sneller zijn, wel zo fijn toch?

    Maar mijn schijf is nog goed!

    Het kan inderdaad ook een software matig probleem zijn, wellicht is de laatste update niet
    helemaal goed gegaan of zijn er per ongeluk cruciale bestanden verwijderd. In dit geval zal een
    schone installatie je iMac of MacBook er weer bovenop helpen en kun je in no-time weer aan de slag.

    Wat moet ik doen?

    Als je er zelf niet helemaal uit komt of je harde schijf nou defect is of dat het software matig is
    dan kun je je iMac altijd langsbrengen op een van onze servicepunten. Onze monteurs zullen je
    dan direct verder helpen met een diagnose van de oorzaak.

    Voor meer informatie kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice op 088-0040900
    of via de chat functie op onze website.

    Meld hier je reparatie aan

    timer
    Vaak binnen 30 minuten gerepareerd
    van
    Reparatie bij jou op locatie
    certificate
    Reparatie vaak gedekt door verzekeraar

    Het grootste reparatie netwerk van Nederland

    Laat je device vakkundig repareren in één van onze repair stores. Bij ons krijg je eerlijk en vrijblijvend advies, met altijd een lekkere kop koffie.

    Zoek een Repair Store bij jou in de buurt
    servicepointmap